دهکده خاطرات (داماش)

دهکده خاطرات (داماش)

با گذشته خود دوست باشید تا زمان حال خود را خراب نکنید.
دهکده خاطرات (داماش)

دهکده خاطرات (داماش)

با گذشته خود دوست باشید تا زمان حال خود را خراب نکنید.

یک روز در دهکده خاطرات

دلم هوای دهکده کرده بود و تصمیم داشتم جایی از دهکده را انتخاب کنم که سالها نرفته ام از جیرنده به سوی دهکده خاطرات حرکت کردیم اهل بیت هم با ما همراه بودند در آخرین پیچ ورودی دهکده اتومبیل را پارک می کنیم و میزنیم به جنگل ؛خدای من !!جنگل انبوه و صدای پای آب ؛به سختی از بین بوته ها و جنگل رد می شویم حالا رودخانه کوچکی را می بینیم که خرامان از بین سایه درختان به سمت دهکده روان هست تصمیم میگیریم به عمق جنگل بزنیم و برسیم به دهکده ؛هومن (فرزند بزرگ)را متقاعد می کنیم برگردد و با اتومبیل خود را به دهکده برساند تا ما(همسر و مادرش همراه با هوتن) از طریق راه پیاده قدیم راهی دهکده شویم راه قدیم در زیر درختان محو شده و به راحتی نمی توان از آن گذشت ؛ میوه های جنگلی هم در اطراف ما خودنمایی می کنند مصمم هستیم تا راهی را که سالهاست نرفته ایم برویم و تجدید خاطره کنیم با آن دوران با شکوه ؛به هر طرف نگاه می کنم از آن خاطره ای میزند بیرون ؛ غرق نوستالوژی می شوم حالا به پشت چشمه معروف آب معدنی دهکده میرسیم که محل گردش و ورزش دوران نوجوانی ام بود لحظه ای خودم را در قامت نوجوانی که مشغول ورزش و دویدن هست می بینم ؛ به سمت راست برمی گردم درختان سر به فلک کشیده راش و بعد صخره سنگی گمگاه که زمانی برای گذشتگان ما تقدس داشت ؛ تمام دوستان آن دوران در حال رژه رفتن در ذهن من هستند( رضا؛ امان الله؛ مهدی ؛ فتح الله؛کاظم ؛ علی و.......) با نبود بعضی از این دوستان غم غریبی را تجربه می کنم!به سمت شیب ورودی دهکده می رویم حالا همسایه های فدیمی تک تک به ذهنم می آیند چشمام خیس می شود با صدای هوتن به خودم میایم و دستش را میگیرم وارد دهکده می شویم ... مادرم را می بینم که مشغول کار هست با لبخند فرشته گون و همیشگی اش از ما استقبال می کند دست در دست مادر وارد حیاط خانه پدری مان می شویم .....نان ؛کره محلی ؛چای ؛ عصرانه ماست بعد کمی گردش در دهکده به سمت جیرنده حرکت می کنیم اما من همچنان نگران پیری مادر و زحمت های طاقت فرسایش هستم .....تا بعد

نظرات 7 + ارسال نظر
مهسا سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 16:52

آرامش * و *صبر * رد پای خدا در زندگی ست آرزو می کنم زندگیتان پر از رد پای خدا باشد.

آرامش رهایی از طوفان نیست بلکه آرام زندگی کردن در میان طوفان است....

زیتون خبر سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 20:19

سلام برادر مهرگانفرد- دست مریزاد بابت مطالب شیوا و زیباتون- قالب وبلاگ خوبه - زیتون خبر هم در خدمت شماست برای ما هم قلم زنی کنید ممنون

سلام عسگری عزیز از زحماتی که برای ارتقا فرهنگ شهرستان می کشید سپاس... حالا حالاها با هم کار داریم

مژگان سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 23:50

جالب بود ی عکس هم از اون نما میزاشتید بهتر بود

حتما این کارو خواهم کرد

الهام// مدیر وبلاگ پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:33 http://nurse89.blogfa.com/

سلام و ممنون بابت حضور ارزشمندتون
وبلاگ جالبیه آ
خسته نباشید،با اجازه من لینکتون کردم
موفق باشید و ایام به کام

سلام لطف کردید ما نیز چنین خواهیم کرد

وبلاگستان 8دی پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:22 http://blog.8dey.com

عرض سلام و ادب خدمت شما وبلاگ نویس گیلانی.
متشکریم از بروزرسانی شما.

* اجی مجی تو جانباز نیستی!
http://blog.8dey.com/37913/
* دخــتــر ایــرانـی
http://blog.8dey.com/37891/
* بگذار آزاد باشم
http://blog.8dey.com/37873/
* درد دل چادر‎
http://blog.8dey.com/37782/

موفق و سربلند باشید.

سلام از توجه شما ممنونم

کاظم روحانی نژاد جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 00:18

سلام ضرغام عزیز ،با این نوشته خاطره های بازگشت به خانه پدری مثل طعم تمشک های دهکده شما در دلم تازه شد،انشاالله که زیر سایه مادر بزرگوار و در کنار خانواده محترم ایام به کام باشد و خاطرات خوش در سطور زندگی تان رقم بخورد،از محبت شما ممنونم بزرگوار

سلام به کودک درون و زلالی روحتان که با وجود زندگی در خارج از کشور همچنان لطافت خود را حفظ کرده

نیکا جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:08 http://www.nikanevesht.blogfa.com

چه زیبا.......
چشمه هاتان جوشان...........................

زندگی تان پر از آرامش و سرزندگی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد